Olladas de Pontevedra

Pontevédrate...

O caserón dos Cruu e Montenegro, na praza de Méndez Núñez era centro da vida intelectual de finais do SXIX. Valle Inclán formouse na Biblioteca dos Muruais, que vivían neste edificio

Pontevedra na contraportada de Santa María

 

Trala restauración á que se viu sometida no ano 2002, un dos conxuntos escultóricos máis fermosos de Pontevedra foi recuperado para o noso gozo. É a contraportada da basílica de Santa María un enorme conxunto de relevos onde se crea unha lectura inxeniosa que advirte ó home a través de setenta e oito escenas dos males que o agardan fóra do templo relixioso. De aí a súa estudada colocación no lugar dende o que o fiel sae a rúa, como un recordo último das palabras e promesas que se realizaron no interior da igrexa.
 
Xunto a esas escenas figuran dúas esculturas, un San Pedro, que procede da antiga igrexa, e un Santiago Peregrino, que substitúe a un San Sebastián que se conserva no Museo. Juan Juega Puig, historiador que documentou o proceso da restauración e que o estudou a fondo, sitúa este retablo pétreo en dúas datas, unha primeira parte que establece en 1541, máis do gusto renacentista, e outra máis avanzada no que se aprecia un maior minimalismo, que sería do ano 1570.
 
O mesmo autor comenta que o conxunto está dividido en dúas partes nas que unha fai de contrapunto da outra. Así, unha delas reflicte as andainas do home polo mundo e os perigos que o asexa e, dependendo do camiño que elixa, segundo este sexa correcto ou non, así lle irá na vida. No caso de non facer o correcto, orixínase todo un imaxinario demoníaco que amosa o fin do home pecador.
 
Atopamos un novidoso conxunto de imaxes que xorden tanto de pasaxes bíblicas, entre as que distinguimos a Creación, Adán e Eva, a árbore do ben e o mal, Caín e Abel, a arca de Noé, entre outros, xunto con fábulas como a da raposa e as uvas. Entre elas inclúense representacións realistas de paisaxes naturais e urbanas. 
 
De gran interese é a que se considera a primeira representación física da cidade de Pontevedra. Nela vemos unha cidade na que se atopa unha ponte amurallada, como era a do Burgo. Esta idea do artista remite a moitos dos trípticos de El Bosco, quen plantexou, décadas antes, moitas veces ese esquema, baseado nunha zona na que se amosa a creación do señor, e o mundo do castigo a quen polos seus actos non soubo valorar a súa obra.
O máis buscado
Navegador

O Concello

Pontevédrate

Áreas

Pontevedra participa!

E máis

Hoxe é 25.05.2018 | contacto@pontevedra.eu | Páxina editada o 28.10.2011 polo Concello de Pontevedra.